۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۵:۰۸

بولتون :

طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای اسرائیل را نشانه رفته است

طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای اسرائیل را نشانه رفته است

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد با انتقاد از پیشنویس طرح خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای، آن را موردی برای ضعیف کردن رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جورزالم پست، "جان بولتون" در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم اسرائیل با بیان این مطلب در ادامه گفت : این طرح در راستای فشار باراک اوباما بر اسرائیل برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای ارائه شده است.

نمانیده سابق آمریکا در سازمان ملل که به دوستی با رژیم صهیونیستی شهره است در ادامه گفت : مصر و دولت اوباما در همین لحظه در حال مذاکره درباره طرح قاهره برای خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای هستند؛ طرحی که مطمئنا اثر مثبتی خواهد داشت اما زمانی که درباره آن عمیق تر فکر می کنید متوجه می شوید تنها کسی که در این طرح هدف قرار گرفته اسرائیل است.

بولتون در ادمه گفت : زمانی که من در دولت بوش بودم ما از صبحت کردن درباره چنین طرح هایی امتناع می کردیم.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه مصر در نامه ای خواستار خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای شد روز گذشته روزنامه گاردین از تهیه پیشنویس این طرح از سوی آمریکا و روسیه و ارائه آن به سایر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

روزنامه گاردین با مخابره این خبر نوشت: این پیشنویس که در میان اعضای دائم شورای امنیت پخش شده در صورت تصویب برای عاری کردن خاورمیانه از تسلیحات هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی تلاش خواهد کرد. 

این روزنامه بدون اشاره به نقش مستقیم آمریکا در تجهیز هسته ای نظامی رژیم اسرائیل نوشت در صورت تصویب این پیشنویس یک نماینده ویژه برای مذاکره با رژیم صهیونیستی، ایران و کشورهای عرب در این خصوص انتخاب می شود.
 
بر همین اساس برگزاری کنفرانس های منطقه ای در این رابطه نیز در پیشنویس طرح مذکور قید شده است.
کد خبر 1076733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha